Постинг
04.09.2012 08:14 -
Украинските учени не вярват вече в теорията на Дарвин
„… Ако човек се възпитава като потомък на животно – маймуната – той и такова ще си остане.”, смята Валентин Жилко-Титаренко, старши научен сътрудник от Института по епидемология и инфекциозни заболявания.
В украинските училища трябва да се изучава не теорията на Дарвин за еволюцията, а креационизма – концепция, според която светът е създаден от Висш разум – заявиха украински учени на пресконференция в Киев.
„Невъзможно е без вяра да се възпитава съвестност. Наивно е да се смята, че това може да се направи посредством култура и изкуства. Ако човек се възпитава като потомък на животно – маймуната – той и такова ще си остане.”, смята Валентин Жилко-Титаренко, старши научен сътрудник от Института по епидемология и инфекциозни заболявания.
Учените недоумяват защо в училищата се дава предпочитание на теорията на Дарвин, когато тя е само една от версиите за произхода на човека.
„Защо страната ни, която е в числото на най-цивилизованите страни в света, се ограничава до единствения избор на теорията на Дарвин? Това не е демокрация.” – заявява Владислав Ольховски, завеждащ отдел в института за ядрени изследвания към Националната академия на науките на Украйна.
Учените смятат днешните учебници за необективни и нуждаещи се от промени, особено учебниците по биология, география, астрономия и история на стария свят. Те са се обръщали с тези изисквания към Министерството на образованието на Украйна, но без резултат.
„На мене, като на ректор, не биха ми забранили да използвам каквато и да е литература, но тя трябва да бъде одобрена от Министерството на образованието” – казва Анатолий Шевченко, ректор на Донецкия държавен институт по изкуствен интелект.
Креационизмът е опозиционно на дарвиновата теория течение, което отрича по-голямата част от научните данни за еволюцията на Вселената и живота. Произхождайки от кръговете на религията, но претендирайки за статус в науката, креационизмът нееднократно предизвиква конфликти в средите, отговорни за училищните образователни програми.
Привържениците на креационизма подлагат на критика биологичната хипотеза за случайното зараждане на живота, като подчертават, че биологията все още не може да обясни произхода на живота и разума.
Основната теза на креационистите се състои в това, че молекулата на ДНК е устроена толкова сложно, че не би могла да се образува случайно от неорганични вещества, и тъй като вероятността за това е твърде малка, според теорията на вероятностите предполагаемото време, необходимо за образуване на ДНК е по-дълго от времето на съществуване на нашата Вселена.
http://www.epochtimes-bg.com/2006-01/2006-08-17_02.htm
В украинските училища трябва да се изучава не теорията на Дарвин за еволюцията, а креационизма – концепция, според която светът е създаден от Висш разум – заявиха украински учени на пресконференция в Киев.
„Невъзможно е без вяра да се възпитава съвестност. Наивно е да се смята, че това може да се направи посредством култура и изкуства. Ако човек се възпитава като потомък на животно – маймуната – той и такова ще си остане.”, смята Валентин Жилко-Титаренко, старши научен сътрудник от Института по епидемология и инфекциозни заболявания.
Учените недоумяват защо в училищата се дава предпочитание на теорията на Дарвин, когато тя е само една от версиите за произхода на човека.
„Защо страната ни, която е в числото на най-цивилизованите страни в света, се ограничава до единствения избор на теорията на Дарвин? Това не е демокрация.” – заявява Владислав Ольховски, завеждащ отдел в института за ядрени изследвания към Националната академия на науките на Украйна.
Учените смятат днешните учебници за необективни и нуждаещи се от промени, особено учебниците по биология, география, астрономия и история на стария свят. Те са се обръщали с тези изисквания към Министерството на образованието на Украйна, но без резултат.
„На мене, като на ректор, не биха ми забранили да използвам каквато и да е литература, но тя трябва да бъде одобрена от Министерството на образованието” – казва Анатолий Шевченко, ректор на Донецкия държавен институт по изкуствен интелект.
Креационизмът е опозиционно на дарвиновата теория течение, което отрича по-голямата част от научните данни за еволюцията на Вселената и живота. Произхождайки от кръговете на религията, но претендирайки за статус в науката, креационизмът нееднократно предизвиква конфликти в средите, отговорни за училищните образователни програми.
Привържениците на креационизма подлагат на критика биологичната хипотеза за случайното зараждане на живота, като подчертават, че биологията все още не може да обясни произхода на живота и разума.
Основната теза на креационистите се състои в това, че молекулата на ДНК е устроена толкова сложно, че не би могла да се образува случайно от неорганични вещества, и тъй като вероятността за това е твърде малка, според теорията на вероятностите предполагаемото време, необходимо за образуване на ДНК е по-дълго от времето на съществуване на нашата Вселена.
http://www.epochtimes-bg.com/2006-01/2006-08-17_02.htm
Разрушителното влияние на ТЕЛЕГОНИЯТА! А...
Дейвид Айк: Те са планирали това отначал...
Приказка за вегетарианството
Дейвид Айк: Те са планирали това отначал...
Приказка за вегетарианството
Следващ постинг
Предишен постинг
1.
psih -
ама че безумие
04.09.2012 11:34
04.09.2012 11:34
Еволюцията е факт. Религията няма място в училищата.
цитирайpsih написа:
Еволюцията е факт. Религията няма място в училищата.
A вашето не е ли безумие ? Не можете ли да разберете , че Дарвиновата теория е скалъпена от хора, имащи интерес да държат обществото в неведение за истините ? Религиите са другата страна на същата монета , независимо че в статията има положително отношение към тяхна теория .
Минахме е вече еволюцията и минахме и революцията, а сега сме в деволюциятЪ :]
цитирайИ аз не вярвам на теорията на Дарвин за еволюцията, при това съм бил биологична паралелка с химия в гимназията та на дълго и широка сме се занимавали с тези неща!Цялата теория е съшита с бели конци и има много пробойни в нея ,не могат да обяснят камбрийската "експлозия" на живот ,от която милиони форми се появяват за изключителен период от време без каквито и да е било предходни форми преди тях!Да не споменавам факта че никой учен не може да обясни и обоснове с научни доводи възникването на живота т. нар. абиогенеза .Но отхвърлят изцяло креационизма или намесата на някаква висша сила в тези неща ,което е глупаво и ненаучно.Докато не разберат как е възникнал живота на земята тези учени да не се правят на много отворени и да не отхвърлят сляпо други по неконвенционални теории.Повечето учени са яростни атеисти и имат по скоро някакъв личен идеологически проблем ,който замъглява научната им преценка и ги прави пристрастни и субективни.Дарвиновата теория е много опасна и от социална гледна точка ,тъй като принизява хората до нищо повече от животни ,лишавайки ги от търсенето на на някаква възвишена цел и смисъл на тяхното съществуване и оправдавайки неща ,като расизъм,ксенофобия и мизантропия.
цитирайplantagenet написа:
Минахме е вече еволюцията и минахме и революцията, а сега сме в деволюциятЪ :]
Не знам , когато стане време за рестарт - обадете ми се :)))
tomcat2 написа:
И аз не вярвам на теорията на Дарвин за еволюцията, при това съм бил биологична паралелка с химия в гимназията та на дълго и широка сме се занимавали с тези неща!Цялата теория е съшита с бели конци и има много пробойни в нея ,не могат да обяснят камбрийската "експлозия" на живот ,от която милиони форми се появяват за изключителен период от време без каквито и да е било предходни форми преди тях!Да не споменавам факта че никой учен не може да обясни и обоснове с научни доводи възникването на живота т. нар. абиогенеза .Но отхвърлят изцяло креационизма или намесата на някаква висша сила в тези неща ,което е глупаво и ненаучно.Докато не разберат как е възникнал живота на земята тези учени да не се правят на много отворени и да не отхвърлят сляпо други по неконвенционални теории.Повечето учени са яростни атеисти и имат по скоро някакъв личен идеологически проблем ,който замъглява научната им преценка и ги прави пристрастни и субективни.Дарвиновата теория е много опасна и от социална гледна точка ,тъй като принизява хората до нищо повече от животни ,лишавайки ги от търсенето на на някаква възвишена цел и смисъл на тяхното съществуване и оправдавайки неща ,като расизъм,ксенофобия и мизантропия.
В протоколите на мъдреците от Цион има следния пасаж :
Гоя не се ръководи от практическото използване на безпристрастните исторически изводи, а само от теоретично практикуване на идеологии без каквото и да е критично наблюдение за някакви реални резултати от тях. Следователно ние нямаме нужда да държим сметка за тях. Оставете ги да мислят, че играят главната роля, каквото сме им внушили. По този начин ние непрекъснато чрез нашата преса ги поощряваме да имат сляпо доверие в тези „свои“ теории. Така интелектуалците на гоя ще се гордеят със „своите“ позиции, които не се потвърждават от никаква логика на живота, тъй като те са плод на научна информация, която нашата агентура от специалисти сръчно и много хитро е формирала и разработила с цел да ги научи и превъзпита в направлението, към което се стремим.
Не си въобразявайте нито за момент, че ви говорим празни приказки, а помислете внимателно върху успехите, които постигнахме, като наложихме дарвинизма, марксизма и ницшеанството
http://www.veren.org/files/DOWNLOAD/D70_evolution_bg.pdf
цитирайТеорията на Дарвин вече не е актуална, изучава се просто защото нещо трябва да се напише в ученбиците. То и самият Дарвин не е бил убеден че теорията му е вярна.
Възникването на живота той не обяснява. Според него организмите еволюират с помощта на естествения подбор. Но как възникват организмите Дарвин не се задълбочава. Между еволюиране и възникване име огромна разлика.
Сега се приема мнението че от един вид животно няма как да възникне друго животно. Еволюция все пак има , но в доста ограничени рамки - например изменения като по-дълги / по-къси човки, по-дълги / по-къси нокти, окраска, дебелина на козина .......
цитирайВъзникването на живота той не обяснява. Според него организмите еволюират с помощта на естествения подбор. Но как възникват организмите Дарвин не се задълбочава. Между еволюиране и възникване име огромна разлика.
Сега се приема мнението че от един вид животно няма как да възникне друго животно. Еволюция все пак има , но в доста ограничени рамки - например изменения като по-дълги / по-къси човки, по-дълги / по-къси нокти, окраска, дебелина на козина .......
ТОВА Е ЕДНА ОТ НАЙ-МАНИПУЛАТИВНИТЕ И НЕСКОПОСАНИ ТЕОРИИ В ИСТОРИЯТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО. ПОЗДРАВИ ЗА ПОСТИНГА!
цитирайот това да го приравняват към маймуната. Освен религиозните, има достатъчно научни и палеонтологически доводи за несъстоятелността на Дарвин.
цитирайvencivvg написа:
Теорията на Дарвин вече не е актуална, изучава се просто защото нещо трябва да се напише в ученбиците. То и самият Дарвин не е бил убеден че теорията му е вярна.
Възникването на живота той не обяснява. Според него организмите еволюират с помощта на естествения подбор. Но как възникват организмите Дарвин не се задълбочава. Между еволюиране и възникване име огромна разлика.
Сега се приема мнението че от един вид животно няма как да възникне друго животно. Еволюция все пак има , но в доста ограничени рамки - например изменения като по-дълги / по-къси човки, по-дълги / по-къси нокти, окраска, дебелина на козина .......
Възникването на живота той не обяснява. Според него организмите еволюират с помощта на естествения подбор. Но как възникват организмите Дарвин не се задълбочава. Между еволюиране и възникване име огромна разлика.
Сега се приема мнението че от един вид животно няма как да възникне друго животно. Еволюция все пак има , но в доста ограничени рамки - например изменения като по-дълги / по-къси човки, по-дълги / по-къси нокти, окраска, дебелина на козина .......
Като цяло погледнато сте прав . Обобщено давам заключението в предния постинг , който е на същата тема : "Човекът не е произлязъл по еволюционен път от животно. Резултатите от изследванията показват, че той се е появил на Земята внезапно и в завършен човешки вид."
malchaniaotnadejda7 написа:
ТОВА Е ЕДНА ОТ НАЙ-МАНИПУЛАТИВНИТЕ И НЕСКОПОСАНИ ТЕОРИИ В ИСТОРИЯТА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО. ПОЗДРАВИ ЗА ПОСТИНГА!
Здравей malchaniaotnadejda7 :)
Нали Хитлер бе казал - колкото по-голяма е лъжата , толкова повече ще и повярват ? Поздрав :)
djani написа:
от това да го приравняват към маймуната. Освен религиозните, има достатъчно научни и палеонтологически доводи за несъстоятелността на Дарвин.
Има . А за да се изследват е добре да има и непредубедено съзнание , което в тази действителност се оказва не толкова лесно за много от хората . И все пак има пробиви :)))
С една дребна особеност, че това не опровергава еволюционната теория. Съвсем естествено, маймуната никога няма да стане човек, но имат общ прародител, който някога е еволюирал и поставил основата на различни видове /маймуни/, между които и човека. Така че и в момента еволюцията продължава, включително и при човека. Едни се развиват и поумняват по-бързо, а други си остават същите тъпоглавци.
цитирайraders написа:
С една дребна особеност, че това не опровергава еволюционната теория. Съвсем естествено, маймуната никога няма да стане човек, но имат общ прародител, който някога е еволюирал и поставил основата на различни видове /маймуни/, между които и човека. Така че и в момента еволюцията продължава, включително и при човека. Едни се развиват и поумняват по-бързо, а други си остават същите тъпоглавци.
Aко заместим общ прародител с общ създател ( най-вероятно извънземен генетик ) - сигурно ще сме по-близо до реалното положение
,,Извънземен генетик,,. Май това е вярното.Поздрав!
цитирайinjir написа:
,,Извънземен генетик,,. Май това е вярното.Поздрав!
Поздрав injir :)
savremennik написа:
Aко заместим общ прародител с общ създател ( най-вероятно извънземен генетик ) - сигурно ще сме по-близо до реалното положение
raders написа:
С една дребна особеност, че това не опровергава еволюционната теория. Съвсем естествено, маймуната никога няма да стане човек, но имат общ прародител, който някога е еволюирал и поставил основата на различни видове /маймуни/, между които и човека. Така че и в момента еволюцията продължава, включително и при човека. Едни се развиват и поумняват по-бързо, а други си остават същите тъпоглавци.
Aко заместим общ прародител с общ създател ( най-вероятно извънземен генетик ) - сигурно ще сме по-близо до реалното положение
Не може да се изключи като възможност, но се нуждае от доказателства. Които липсват засега и не могат до бъдат заменени с предполагаеми постановки.
В библията има противоречие.
Според битие 1 Бог създава животните, а после Адам и Ева едновременно.
Във две обаче пише друго.
Господ създал човека и му търсел дружинка и поради това му закарал всякакви живи твари. Обаче на него му омръзнало от тях и Господ направил от реброто му жена.
Това поражда чудесна хипотеза, която може да помири креационизма с еволюционизма.
Ето, че животните са първот отворение на Господа и той се опитва да задоволи Адама с тях.
Значи стискаме си ръцете над следната възможност:
Адам да е бил маймуна :)
цитирайСпоред битие 1 Бог създава животните, а после Адам и Ева едновременно.
Във две обаче пише друго.
Господ създал човека и му търсел дружинка и поради това му закарал всякакви живи твари. Обаче на него му омръзнало от тях и Господ направил от реброто му жена.
Това поражда чудесна хипотеза, която може да помири креационизма с еволюционизма.
Ето, че животните са първот отворение на Господа и той се опитва да задоволи Адама с тях.
Значи стискаме си ръцете над следната възможност:
Адам да е бил маймуна :)
http://watchtowerman.blog.bg/politika/2010/09/18/kak-izprazvaniiata-grymotevichni-na-zevs-oplodiha-evoliucion.607482
raders написа:
Не може да се изключи като възможност, но се нуждае от доказателства. Които липсват засега и не могат до бъдат заменени с предполагаеми постановки.
savremennik написа:
Aко заместим общ прародител с общ създател ( най-вероятно извънземен генетик ) - сигурно ще сме по-близо до реалното положение
raders написа:
С една дребна особеност, че това не опровергава еволюционната теория. Съвсем естествено, маймуната никога няма да стане човек, но имат общ прародител, който някога е еволюирал и поставил основата на различни видове /маймуни/, между които и човека. Така че и в момента еволюцията продължава, включително и при човека. Едни се развиват и поумняват по-бързо, а други си остават същите тъпоглавци.
Aко заместим общ прародител с общ създател ( най-вероятно извънземен генетик ) - сигурно ще сме по-близо до реалното положение
Не може да се изключи като възможност, но се нуждае от доказателства. Които липсват засега и не могат до бъдат заменени с предполагаеми постановки.
oтказът на институционални учени да работят над тях също не може да бъде сериозен аргумент . въпрос на интереси :)
d3bep написа:
В библията има противоречие.
Според битие 1 Бог създава животните, а после Адам и Ева едновременно.
Във две обаче пише друго.
Господ създал човека и му търсел дружинка и поради това му закарал всякакви живи твари. Обаче на него му омръзнало от тях и Господ направил от реброто му жена.
Това поражда чудесна хипотеза, която може да помири креационизма с еволюционизма.
Ето, че животните са първот отворение на Господа и той се опитва да задоволи Адама с тях.
Значи стискаме си ръцете над следната възможност:
Адам да е бил маймуна :)
Според битие 1 Бог създава животните, а после Адам и Ева едновременно.
Във две обаче пише друго.
Господ създал човека и му търсел дружинка и поради това му закарал всякакви живи твари. Обаче на него му омръзнало от тях и Господ направил от реброто му жена.
Това поражда чудесна хипотеза, която може да помири креационизма с еволюционизма.
Ето, че животните са първот отворение на Господа и той се опитва да задоволи Адама с тях.
Значи стискаме си ръцете над следната възможност:
Адам да е бил маймуна :)
Духовито е :))) библията ми е от четивата , с които често пъти се засмивам от сърце
Точно така. Адам е бил маймуна и от реброто му Господ създал човека. :) А ние продължаваме да си оставаме такива каквито сме създадени първоначално. :)
цитирайДобро да е утрото Ви,
Благодаря Ви, за трудната тема!
Прав сте, не сме произлезли от маймуните, но успоредно е нужно и поднасянето, за да се проумее еволюцията в опознаването на околният свят.
Според едни, така, а според други, по-иначе.
Тук е лесно да спорим, но в часа на класа, когато децата са в 5 клас и за първи път се сблъскват с отделни учители по отделен предмет.
Аз съм математик и ми е било лесно, защото съм боравил със стойности на неизвестното, които променят резултата.
Така съм общувал в часовете на класния и на родителските срещи:- "...съмнявайте се в резултата, търсете стойности и сами решавайте, но познавайте различните теории...".
Това не е мое, четох, проверявах и повярвах на Питагор, на неговата школа и защо са я унищожили? Защото са използвали съмнението, а са продължавали с търсенето.
Трудно е, много е трудно в училище, повечето са само на работа, а не за поднасяне на съмнение, провокиране на мислене и търсене на полезност.
Много са ме критикували за думите- "Приложност" и "Полезност".
Сега съм свободен, с метлата и лопатата в градинките на селото, но децата са край мен, родителите са спокойни, а разговорите интересни.
Говорим за дърветата, храстите, цветята и плевелите.
Ах, плевелите, които са в състояние, да сломят и най- издръжливото дърво.
Често ме атакуват с прочетох, баба каза, дядо спомена, изслушвам ги търпеливо, но не си позволявам, да ги противопоставям на роднините им, а да ги приканя към търсене, към свобода на тълкуването и никога да не са доволни от достатъчност!
Това е заробващото, да ги ограничим в "...достатъчно ми е, че знам.......".
Какво са 2000 или 7000г. към 2000000г., за които се предполага, че е имало човек на планетата. Много са теориите и много ще са божествата, а децата трябва да са съмняващи се в търсенето.
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за трудната тема!
Прав сте, не сме произлезли от маймуните, но успоредно е нужно и поднасянето, за да се проумее еволюцията в опознаването на околният свят.
Според едни, така, а според други, по-иначе.
Тук е лесно да спорим, но в часа на класа, когато децата са в 5 клас и за първи път се сблъскват с отделни учители по отделен предмет.
Аз съм математик и ми е било лесно, защото съм боравил със стойности на неизвестното, които променят резултата.
Така съм общувал в часовете на класния и на родителските срещи:- "...съмнявайте се в резултата, търсете стойности и сами решавайте, но познавайте различните теории...".
Това не е мое, четох, проверявах и повярвах на Питагор, на неговата школа и защо са я унищожили? Защото са използвали съмнението, а са продължавали с търсенето.
Трудно е, много е трудно в училище, повечето са само на работа, а не за поднасяне на съмнение, провокиране на мислене и търсене на полезност.
Много са ме критикували за думите- "Приложност" и "Полезност".
Сега съм свободен, с метлата и лопатата в градинките на селото, но децата са край мен, родителите са спокойни, а разговорите интересни.
Говорим за дърветата, храстите, цветята и плевелите.
Ах, плевелите, които са в състояние, да сломят и най- издръжливото дърво.
Често ме атакуват с прочетох, баба каза, дядо спомена, изслушвам ги търпеливо, но не си позволявам, да ги противопоставям на роднините им, а да ги приканя към търсене, към свобода на тълкуването и никога да не са доволни от достатъчност!
Това е заробващото, да ги ограничим в "...достатъчно ми е, че знам.......".
Какво са 2000 или 7000г. към 2000000г., за които се предполага, че е имало човек на планетата. Много са теориите и много ще са божествата, а децата трябва да са съмняващи се в търсенето.
Приятен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
Защо е толкова важно и толкова сте настоятелни на всяка цена да си обясните нещо си... ? Кое прави толкова важно да си обясните представно, също чисто представни положения, като това кога и от какво се е зародил абстракцията "ЧОВЕК"?
Това не е всичко - след като е толкова важно, се появяват групово консолидиращи формални "обяснения" и съответните им поддръжници стават техни защитници. И се почва типичното надпиране.
Никое обяснение не се занимава с истината. Превръщате обикновени предположителни хипотезни положения в идеологии. Хипотезите не се нуждаят от поддръжници, нито от защита, те са обикновени преходни работни версии. Просто си поддържате социалните си игри и чрез играта КОЕ Е ПО-ИСТИНА. А никое от трите обяснения не е ИСТИНА. Те са само формални условни системи от обяснения за живота, себе си. Те са израз на ограничени представи, идващи от ограниченията на собствения ни сетивен апарат. И всеки разумен човек е наясно с това. Интересно е също обобщението, че всеки признава някак си в себе си че обясненията се променят... но всеки несъзнателно напира всяко настоящо обяснение да е абсолютно, истинно, вярно и правилно. И всичко това е благодарение на мощни защитни психически механизми, които са невидими за всеки несъзнателен човек. Защото поведението, желанията, мечтите, надеждите и стремежите са само нищожен израз на невидими комплексни механизми вътре във всеки човек, които чрез сложна система от психични проекции управляват всъщност цялото поведение.
Никой разумен човек не се занимава с миналото - защото е съвсем ясно за него, че е фикция и ако се налага да се взима предвид, никога не се слага етикет на ИСТИНА. Дори собствените спомени на всеки човек НЕ съдържат нито един "ИСТИНЕН ЕЛЕМЕНТ".
Всеки разумен човек разбира че в познанието се борави с условности и относителности, с вероятности и възможности... И че в същинското познание не се работи с "причини-следствия", нито с "двоични противоположности".
Всеки разумен човек е такъв, ако най-малко е наясно със следното: - никое обяснение, дори хипотеза, модел или концепция, не са онова, което обясняват. Обяснението е отражение на обекта в самия СУБЕКТ. А никое отражение не е "ОРИГИНАЛА". И днес има фраза, която обобщава това - КАРТАТА НИКОГА НЕ Е ТЕРИТОРИЯТА...
Какво се вижда навсякъде в масовата култура - силна потребност от АБСОЛЮТНОСТ, на която се замества с едно напълно измислено понятие, наречено от всички ИСТИНА. И е толкова просто - уязвимите и неустойчиви вътрешно хора, непрекъснато се стремят да компенсират това чрез проекция на обратното - на БОГ, АБСОЛЮТ, НА НЕИЗМЕННОСТ, наречени модерно ОБЕКТИВНА ИСТИНА. Едни ги тегли към историята и произхода да се извеличаят като ВЕЛИКИ, други търсят бозона на Хигс. Трети фикцията си наречена БОГ, четвърти чакат възнесението на плеядинските цивилизации или спасяват света с "любов"... И всеки от тях го управляват вътрешни невидими спихични механизми, които като се сумират групово и създават илюзия за ОБЕКТИВНОСТ, че ТОВА Е СВЕТА.
Кое и какво е ГРУПОВА истина... И че тя всъщност няма нищо общо с ИСТИНАТА като познавателно понятие, а има значение за консолидиране на групата, чрез социалното понятие КОНСЕНСУСНА ИСТИНА. Последното представлява просто едно договорено ръкостискане по отношение на нещо, в името на социалния живот. А вие тук отново спорите за "ИСТИНАТА" - но чия е тази истина... Мравуняк от луди мравки, приема, че лудостта е нормална. За тях, за живота им - да, това им дава сплотяване и резонанс и то е само малка част от явлението ЕГРЕГОР. Какво друго да приемат мравките в мравуняка, освен че света е плосък, щом става само за лазене...
И... да допуснем виртуално експеримент, че Е НАЛИЦЕ ИСТИНАТА ЗА ПРОИЗХОДА НА ЧОВЕКА...
И...???
Какво би донесло това на спорещите и защитниците тук и навсякъде... Успокоение... решаване на проблемите които ви мъчат...?
Нима е толкова трудно да се допусне че всъщност нито един от вас не се интересува от същината на нещата... Дори тия, които се самонаричат атеисти и пледират за "наука" и кое и какво било "според науката". Та тя науката какво е - версията на науката на "консенсусната истина" се нарича ПАРАДИГМА. И тя също е сбор от конкретни представни обяснения за даден момент от време, на които социалните учени се договарят да "ПРИЕМАТ". Но обикновените последователи превръщат всичко в идеологии и каузи... защото не могат да съществуват без това. Защото те самите формират своята собствена идентичност чрез принадлежност. А тя се оформя именно чрез социалното дефиниране чрез каузи и идеологии. За една култура - едно... за други друго. От както е налице света, все едни и същи неща са в основата му.
Живота е нещо много повече от обясненията за него - няма значение дали са групово договорени или индивидуално породени. Съвсем ясно е, че никога няма да е налице ОБЕКТИВЕН ОТГОВОР на въпросите които са поставени в тоя или другите блогови текстове. И че всичко това е просто част от един социален безкраен спектакъл - на идеологии, на вярвания и митове... Защото с митовете и идеологиите се запълва всеки празен оначе отвътре човек... И изживява нещо си...
ВМЕСТО ДА ЖИВЕЕ, той изживява неща, породени в главата му. Мозъка и вътрешния свят са онова, което има нужда от ПОЗНАНИЕ. Там са отговорите и въпросите... Там е значението, смисъла, целите, преследването им...
Там... се кове нещото, наречено БИТИЕ... Не се намира нито в миналото, нито в бъдещето. Всичко това са прости психични проекции.
цитирайТова не е всичко - след като е толкова важно, се появяват групово консолидиращи формални "обяснения" и съответните им поддръжници стават техни защитници. И се почва типичното надпиране.
Никое обяснение не се занимава с истината. Превръщате обикновени предположителни хипотезни положения в идеологии. Хипотезите не се нуждаят от поддръжници, нито от защита, те са обикновени преходни работни версии. Просто си поддържате социалните си игри и чрез играта КОЕ Е ПО-ИСТИНА. А никое от трите обяснения не е ИСТИНА. Те са само формални условни системи от обяснения за живота, себе си. Те са израз на ограничени представи, идващи от ограниченията на собствения ни сетивен апарат. И всеки разумен човек е наясно с това. Интересно е също обобщението, че всеки признава някак си в себе си че обясненията се променят... но всеки несъзнателно напира всяко настоящо обяснение да е абсолютно, истинно, вярно и правилно. И всичко това е благодарение на мощни защитни психически механизми, които са невидими за всеки несъзнателен човек. Защото поведението, желанията, мечтите, надеждите и стремежите са само нищожен израз на невидими комплексни механизми вътре във всеки човек, които чрез сложна система от психични проекции управляват всъщност цялото поведение.
Никой разумен човек не се занимава с миналото - защото е съвсем ясно за него, че е фикция и ако се налага да се взима предвид, никога не се слага етикет на ИСТИНА. Дори собствените спомени на всеки човек НЕ съдържат нито един "ИСТИНЕН ЕЛЕМЕНТ".
Всеки разумен човек разбира че в познанието се борави с условности и относителности, с вероятности и възможности... И че в същинското познание не се работи с "причини-следствия", нито с "двоични противоположности".
Всеки разумен човек е такъв, ако най-малко е наясно със следното: - никое обяснение, дори хипотеза, модел или концепция, не са онова, което обясняват. Обяснението е отражение на обекта в самия СУБЕКТ. А никое отражение не е "ОРИГИНАЛА". И днес има фраза, която обобщава това - КАРТАТА НИКОГА НЕ Е ТЕРИТОРИЯТА...
Какво се вижда навсякъде в масовата култура - силна потребност от АБСОЛЮТНОСТ, на която се замества с едно напълно измислено понятие, наречено от всички ИСТИНА. И е толкова просто - уязвимите и неустойчиви вътрешно хора, непрекъснато се стремят да компенсират това чрез проекция на обратното - на БОГ, АБСОЛЮТ, НА НЕИЗМЕННОСТ, наречени модерно ОБЕКТИВНА ИСТИНА. Едни ги тегли към историята и произхода да се извеличаят като ВЕЛИКИ, други търсят бозона на Хигс. Трети фикцията си наречена БОГ, четвърти чакат възнесението на плеядинските цивилизации или спасяват света с "любов"... И всеки от тях го управляват вътрешни невидими спихични механизми, които като се сумират групово и създават илюзия за ОБЕКТИВНОСТ, че ТОВА Е СВЕТА.
Кое и какво е ГРУПОВА истина... И че тя всъщност няма нищо общо с ИСТИНАТА като познавателно понятие, а има значение за консолидиране на групата, чрез социалното понятие КОНСЕНСУСНА ИСТИНА. Последното представлява просто едно договорено ръкостискане по отношение на нещо, в името на социалния живот. А вие тук отново спорите за "ИСТИНАТА" - но чия е тази истина... Мравуняк от луди мравки, приема, че лудостта е нормална. За тях, за живота им - да, това им дава сплотяване и резонанс и то е само малка част от явлението ЕГРЕГОР. Какво друго да приемат мравките в мравуняка, освен че света е плосък, щом става само за лазене...
И... да допуснем виртуално експеримент, че Е НАЛИЦЕ ИСТИНАТА ЗА ПРОИЗХОДА НА ЧОВЕКА...
И...???
Какво би донесло това на спорещите и защитниците тук и навсякъде... Успокоение... решаване на проблемите които ви мъчат...?
Нима е толкова трудно да се допусне че всъщност нито един от вас не се интересува от същината на нещата... Дори тия, които се самонаричат атеисти и пледират за "наука" и кое и какво било "според науката". Та тя науката какво е - версията на науката на "консенсусната истина" се нарича ПАРАДИГМА. И тя също е сбор от конкретни представни обяснения за даден момент от време, на които социалните учени се договарят да "ПРИЕМАТ". Но обикновените последователи превръщат всичко в идеологии и каузи... защото не могат да съществуват без това. Защото те самите формират своята собствена идентичност чрез принадлежност. А тя се оформя именно чрез социалното дефиниране чрез каузи и идеологии. За една култура - едно... за други друго. От както е налице света, все едни и същи неща са в основата му.
Живота е нещо много повече от обясненията за него - няма значение дали са групово договорени или индивидуално породени. Съвсем ясно е, че никога няма да е налице ОБЕКТИВЕН ОТГОВОР на въпросите които са поставени в тоя или другите блогови текстове. И че всичко това е просто част от един социален безкраен спектакъл - на идеологии, на вярвания и митове... Защото с митовете и идеологиите се запълва всеки празен оначе отвътре човек... И изживява нещо си...
ВМЕСТО ДА ЖИВЕЕ, той изживява неща, породени в главата му. Мозъка и вътрешния свят са онова, което има нужда от ПОЗНАНИЕ. Там са отговорите и въпросите... Там е значението, смисъла, целите, преследването им...
Там... се кове нещото, наречено БИТИЕ... Не се намира нито в миналото, нито в бъдещето. Всичко това са прости психични проекции.
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 15632
Блогрол
1. Лао Дзъ - Дао Дъ Дзин
2. spiralata.net
3. blogspot.com
4. Galatceq
5. Kikowsky
6. Девет истини за биополето
7. Човешко енергийно поле
8. Тайните на йогите за здравословно хранене
9. ДИШАНЕТО НА ЙОГИТЕ
10. ПАМЕТТА НА ВОДАТА
11. Учените в шок: Смъртта не е това, което е !
12. Между живота и смъртта
13. Телевизията - масова хипноза и контрол
14. Медитация - науката проглежда за невидимото
15. Изчезнали континенти : Лемурия
16. Астрология
17. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Сензацията на хилядолетието /част 1/
18. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Каменните огледала /част 2/
19. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Скривалищата на Атлантида /част 3/
20. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Световната система от ПИРАМИДИ /част 4/
21. ЗАГАДКАТА НА ЖЕЛЯЗНАТА КОЛОНА В ДЕЛХИ
22. БЕРМУДСКИЯТ ТРИЪГЪЛНИК
23. АНАТОМИЯ НА ЕНЕРГИЙНОТО ТЯЛО
24. АУРАТА НА ДЪРВЕТАТА
25. АУРА ИЛИ ПОСЛЕОБРАЗ?
26. Местоположение и карти на Атлантида
27. Dr. Royal Raymond Rife Д-р Роял Реймънд Райф
28. Тема с продължение - д-р Роял Райф
29. ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ НА ВЪЗПРИЯТИЕТО... КОГАТО ЧОВЕК НАПУСКА ТЯЛОТО СИ Интервю с Лори Монро Емил Кацаров
30. Енергообмен
2. spiralata.net
3. blogspot.com
4. Galatceq
5. Kikowsky
6. Девет истини за биополето
7. Човешко енергийно поле
8. Тайните на йогите за здравословно хранене
9. ДИШАНЕТО НА ЙОГИТЕ
10. ПАМЕТТА НА ВОДАТА
11. Учените в шок: Смъртта не е това, което е !
12. Между живота и смъртта
13. Телевизията - масова хипноза и контрол
14. Медитация - науката проглежда за невидимото
15. Изчезнали континенти : Лемурия
16. Астрология
17. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Сензацията на хилядолетието /част 1/
18. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Каменните огледала /част 2/
19. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Скривалищата на Атлантида /част 3/
20. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Световната система от ПИРАМИДИ /част 4/
21. ЗАГАДКАТА НА ЖЕЛЯЗНАТА КОЛОНА В ДЕЛХИ
22. БЕРМУДСКИЯТ ТРИЪГЪЛНИК
23. АНАТОМИЯ НА ЕНЕРГИЙНОТО ТЯЛО
24. АУРАТА НА ДЪРВЕТАТА
25. АУРА ИЛИ ПОСЛЕОБРАЗ?
26. Местоположение и карти на Атлантида
27. Dr. Royal Raymond Rife Д-р Роял Реймънд Райф
28. Тема с продължение - д-р Роял Райф
29. ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ НА ВЪЗПРИЯТИЕТО... КОГАТО ЧОВЕК НАПУСКА ТЯЛОТО СИ Интервю с Лори Монро Емил Кацаров
30. Енергообмен