Постинг
21.09.2010 11:47 -
Телевизията - масова хипноза и контрол
Автор: savremennik
Категория: Технологии
Прочетен: 22538 Коментари: 17 Гласове:
Последна промяна: 11.04.2012 21:36
Прочетен: 22538 Коментари: 17 Гласове:
29
Последна промяна: 11.04.2012 21:36
Един от най-разпространените примери за масов контрол на съзнанието в така нареченото свободно и цивилизовано общество е навлизането и употребата на телевизорите. Това не означава, че всичко по телевизията е създадено, за да промива мозъци. Но голяма част от днешните телевизии се управляват от големи корпорации, които имат да защитават огромни финансови интереси. Притежателите на две от най-големите телевизии в САЩ имат пръст и в отбранителната индустрия на страната - Westinghouse (CBS) и General Electric (NBC). В България най-гледаната телевизия - БТВ (Алфа Рисърч, април 2006) е собственост на медийния магнат Мърдок, който е пряко свързан в момента управляващите САЩ - републиканците на Буш. (FOX News, собственост на Мърдок, нееднократно е обвинявана в еднолицево представяне на новините, особено в последно време).
В статията са засегнати някои от начините за промиване на мозъци, най-вече чрез телевизията и киното...
Кратка история на пропагандата в САЩ Вероятно сте запознати с експеримента в психологическите войни, наречен "Войната на световете". В раидопредаване на Хелуийн, 1038 година, в 8 часа вечерта започва излъчването на тази програма на Орсън Уелс - радио адаптация на "Войната на световете" на Х. Г. Уелс. Както е добре известно, историята се представя като последни новини, с толкова реалистични бюлетини, че над 1 000 000 души в този момент повярват, че светът е атакуван от марсианци. Хиляди от тях изпадат в паника, и недочаквайки обяснението на Уелс в края на програмата тръгват да бягат от извънземните нашественици. Според изследователя Мак Уайт, психологът Хадли Кантрил провежда проучване на ефектите от това предаване и ги публикува в книга - "Инвазията от Марс: Изследване на психология на паниката". Това проучване изследва силата на медиите с фокус върху лесната манипулируемост на хората под въздействието на страх. Кантрил е свързан с проекта за радио изследвания към университета в Принстън, който е бил основан през 1937 година от фондация Рокфелер. Две години по-късно, с парите на фондация Рокфелер Кантрил основава Бюро за изследване на общественото мнение към Принстън. Направени са редица изследвания в посока масова психология и психо-политическа пропаганда. На основата на този проект стъпва нова правителствена агенция - Foreign Broadcast Intelligence Service (FBIS), която след това става Unated States Information Agency (USIA), която пък отговаря за пропагандата на Националния съвет за сигурност на САЩ. Така още през 1940 година основните изследвания са направени и пропагандния апарат е готов - точно навреме за зората на телевизията. Мозъчните функции и телевизията Експерименти, проведени от Херберт Крюгман показват, че когато човек гледа телевизия, мозъчната активност се премества от лявото в дясното полукълбо. Лявото полукълбо отговаря за логическата мисъл. Тук информацията се разбива на компоненти и се анализира критично. Дясното полукълбо обаче не прилага критична оценка на данните, възприема информацията като едно цяло и води до емоционални, а не логични реакции. Промяната на активността от ляво надясно също така предизвиква отделяне на ендорфини - естествени опиати за тялото, така че е възможно физическо пристрастяване към гледането на телевизия. Тази хипотеза се подкрепя от множество проучвания, показващи, че много малко хора са способни да се откажат от навика да гледат ТВ. Още една любопитна промяна става в мозъка, когато гледаме телевизия. Активността в по-високите региони се намалява, докато активността в по-ниските региони се увеличава. Последната част от мозъка е свързана с примитивни мозъчни функции като взимането на решението "бой или бягство". Тази част от мозъка не може да различи реалността от симулираната по телевизията реалност. За него то изглежда напълно реално. Въпреки, че на по-високо ниво знаем, че това е "само филм", то долната част на мозъка не мисли така. В резултат наблюдаваме ускорено сърцебиене, например, когато гледаме напрегната сцена. По подобен начин ние разбираме, че рекламите целят да ни манипулират, но на несъзнателно ниво те успяват, например, да ни карат да се чувстваме неадекватни, докато не си купим нещото от рекламата. Ефектът, разбира се, е силен, тъй като работи на подсъзнателно ниво. Долната част на мозъка ни позволява да оцеляваме като биологически същества, но той също така ни прави податливи на манипулации. Пропагандни техники през Първата световна война (САЩ) Първото научно описване и приложение на пропагандните техники правят журналистът Валтер Липман и психологът Едуард Бърнис (племеник на Зигмунд Фройд) в началото на 20-ти век. През Първата световна война Липман и Бърнис са наети от тогавашния президент на САЩ - Удроу Уилсън, за да участват в комисия "Крийл" (creel = рибарска кошница), чиято мисия е била да разколебае общественото мнение в полза на влизането във войната на страната на Великобритания. Едуард Бърнис, в своята книга "Пропаганда" през 1928-ма казва: "Съзнателното и интелигентно манипулиране на организираните навици и мнения на масите е важен елемент в демократичното общество. Тези, които манипулират този невидим механизъм на обществото представляват невидимо правителство, което притежава истинската управляваща мощ в нашата страна (САЩ, бел. прев.)". Комисията "Creel" осигурявала темите за речите на "четири-минутния човек" (президентът, бел. прев.) на публични места, и също така насърчавала цензурата в американската преса. Комисията си изгражда толкова лош имидж, че след края на войната бива закрита от конгреса, без дори да осигури средства за организиране и архивиране на нейните документи. Шест месечната пропагандна кампания на Липман и Бърнис предизвиква за шест месеца толкова силна анти-германска истерия, че впечатлява и предизвиква огромен интерес в американския бизнес с потенциала си да контролира обществените мнения. До края на първата половина на 20. век Бърнис и Липман ръководят успешно своя PR фирма. По време на Втората световна война пропагандата продължава да се използва като военно средство, като от дясната ръка на Хитлер - Гьобелс, така и от отговорника по политическата война на Великобритания, а също и от Щатското бюро за военна информация. Проба, проба... Включете която и да е информационна радио или ТВ станция. Обикновено ви предоставят няколко минути престъпления, извършени от работническата класа, много рядко престъпления на интелектуални работници, няколко минути за спорт, смесени истории, произволни политически игри с думи и поглед върху времето. Това ли са важните неща, новините? Основните медии открито подкрепят интересите на индустриалния затвор. Историите се фокусират върху криминални групи от малцинствата и представят заплахата като по-голяма, отколкото в действителност е. Целта е да бъдем държани в състояние на страх, като това позволява на елита да атакува която група пожелаят, без страх от последствия. По този начин медиите продължават да творят безкрайното изкуство на дехуманизацията. от : http://www.fenomenibg.com/modules/news/article.php?storyid=140
Кратка история на пропагандата в САЩ Вероятно сте запознати с експеримента в психологическите войни, наречен "Войната на световете". В раидопредаване на Хелуийн, 1038 година, в 8 часа вечерта започва излъчването на тази програма на Орсън Уелс - радио адаптация на "Войната на световете" на Х. Г. Уелс. Както е добре известно, историята се представя като последни новини, с толкова реалистични бюлетини, че над 1 000 000 души в този момент повярват, че светът е атакуван от марсианци. Хиляди от тях изпадат в паника, и недочаквайки обяснението на Уелс в края на програмата тръгват да бягат от извънземните нашественици. Според изследователя Мак Уайт, психологът Хадли Кантрил провежда проучване на ефектите от това предаване и ги публикува в книга - "Инвазията от Марс: Изследване на психология на паниката". Това проучване изследва силата на медиите с фокус върху лесната манипулируемост на хората под въздействието на страх. Кантрил е свързан с проекта за радио изследвания към университета в Принстън, който е бил основан през 1937 година от фондация Рокфелер. Две години по-късно, с парите на фондация Рокфелер Кантрил основава Бюро за изследване на общественото мнение към Принстън. Направени са редица изследвания в посока масова психология и психо-политическа пропаганда. На основата на този проект стъпва нова правителствена агенция - Foreign Broadcast Intelligence Service (FBIS), която след това става Unated States Information Agency (USIA), която пък отговаря за пропагандата на Националния съвет за сигурност на САЩ. Така още през 1940 година основните изследвания са направени и пропагандния апарат е готов - точно навреме за зората на телевизията. Мозъчните функции и телевизията Експерименти, проведени от Херберт Крюгман показват, че когато човек гледа телевизия, мозъчната активност се премества от лявото в дясното полукълбо. Лявото полукълбо отговаря за логическата мисъл. Тук информацията се разбива на компоненти и се анализира критично. Дясното полукълбо обаче не прилага критична оценка на данните, възприема информацията като едно цяло и води до емоционални, а не логични реакции. Промяната на активността от ляво надясно също така предизвиква отделяне на ендорфини - естествени опиати за тялото, така че е възможно физическо пристрастяване към гледането на телевизия. Тази хипотеза се подкрепя от множество проучвания, показващи, че много малко хора са способни да се откажат от навика да гледат ТВ. Още една любопитна промяна става в мозъка, когато гледаме телевизия. Активността в по-високите региони се намалява, докато активността в по-ниските региони се увеличава. Последната част от мозъка е свързана с примитивни мозъчни функции като взимането на решението "бой или бягство". Тази част от мозъка не може да различи реалността от симулираната по телевизията реалност. За него то изглежда напълно реално. Въпреки, че на по-високо ниво знаем, че това е "само филм", то долната част на мозъка не мисли така. В резултат наблюдаваме ускорено сърцебиене, например, когато гледаме напрегната сцена. По подобен начин ние разбираме, че рекламите целят да ни манипулират, но на несъзнателно ниво те успяват, например, да ни карат да се чувстваме неадекватни, докато не си купим нещото от рекламата. Ефектът, разбира се, е силен, тъй като работи на подсъзнателно ниво. Долната част на мозъка ни позволява да оцеляваме като биологически същества, но той също така ни прави податливи на манипулации. Пропагандни техники през Първата световна война (САЩ) Първото научно описване и приложение на пропагандните техники правят журналистът Валтер Липман и психологът Едуард Бърнис (племеник на Зигмунд Фройд) в началото на 20-ти век. През Първата световна война Липман и Бърнис са наети от тогавашния президент на САЩ - Удроу Уилсън, за да участват в комисия "Крийл" (creel = рибарска кошница), чиято мисия е била да разколебае общественото мнение в полза на влизането във войната на страната на Великобритания. Едуард Бърнис, в своята книга "Пропаганда" през 1928-ма казва: "Съзнателното и интелигентно манипулиране на организираните навици и мнения на масите е важен елемент в демократичното общество. Тези, които манипулират този невидим механизъм на обществото представляват невидимо правителство, което притежава истинската управляваща мощ в нашата страна (САЩ, бел. прев.)". Комисията "Creel" осигурявала темите за речите на "четири-минутния човек" (президентът, бел. прев.) на публични места, и също така насърчавала цензурата в американската преса. Комисията си изгражда толкова лош имидж, че след края на войната бива закрита от конгреса, без дори да осигури средства за организиране и архивиране на нейните документи. Шест месечната пропагандна кампания на Липман и Бърнис предизвиква за шест месеца толкова силна анти-германска истерия, че впечатлява и предизвиква огромен интерес в американския бизнес с потенциала си да контролира обществените мнения. До края на първата половина на 20. век Бърнис и Липман ръководят успешно своя PR фирма. По време на Втората световна война пропагандата продължава да се използва като военно средство, като от дясната ръка на Хитлер - Гьобелс, така и от отговорника по политическата война на Великобритания, а също и от Щатското бюро за военна информация. Проба, проба... Включете която и да е информационна радио или ТВ станция. Обикновено ви предоставят няколко минути престъпления, извършени от работническата класа, много рядко престъпления на интелектуални работници, няколко минути за спорт, смесени истории, произволни политически игри с думи и поглед върху времето. Това ли са важните неща, новините? Основните медии открито подкрепят интересите на индустриалния затвор. Историите се фокусират върху криминални групи от малцинствата и представят заплахата като по-голяма, отколкото в действителност е. Целта е да бъдем държани в състояние на страх, като това позволява на елита да атакува която група пожелаят, без страх от последствия. По този начин медиите продължават да творят безкрайното изкуство на дехуманизацията. от : http://www.fenomenibg.com/modules/news/article.php?storyid=140
Следващ постинг
Предишен постинг
Човекът следва неправилно зададена установка, и престава да обръща внимание на първоначално най-главната Програма заложена у него. Следва движение в посока на натрупване на пари, придобиване на кариера, признание в обществото, успех сред жените и пр. все илюзорни цели, внедрени отвън чрез енерго-информационните паразити. Но за съжаление, той е забравил онова, най-главното заради което е дошъл тук на земята. Своето еволюционно развитие!
цитирайrebellion написа:
Човекът следва неправилно зададена установка, и престава да обръща внимание на първоначално най-главната Програма заложена у него. Следва движение в посока на натрупване на пари, придобиване на кариера, признание в обществото, успех сред жените и пр. все илюзорни цели, внедрени отвън чрез енерго-информационните паразити. Но за съжаление, той е забравил онова, най-главното заради което е дошъл тук на земята. Своето еволюционно развитие!
Няма нищо за добавяне към това - точно и ясно .
tanyaivanova написа:
я погледни мен, мисля че ще тие интересно
Интересно е, ще следя и бъдещите ти изяви с интерес .
със сигурност :)))
цитирайdespinida написа:
със сигурност :)))
В кръга на шегата - от някоя по-умерена телевизия ли си ? :)
Не стевам за пред телевизионния екран, но пък имам омаен глас :)))
...ще бъде единадесет часа...:))
цитирай...ще бъде единадесет часа...:))
despinida написа:
Не стевам за пред телевизионния екран, но пък имам омаен глас :)))
...ще бъде единадесет часа...:))
...ще бъде единадесет часа...:))
Радио-точка ли ? :) Имаше и "такова животно" . Най-добре си спомням нивото на река Дунав в сантиметри :))
Според времето - и начинът за въздействие :)
някак си, ушите ми очакваха да чуят...Передаэм сведениях, об уровне реки Дуная...онова на френски, така и не успях да си го спелувам и запомня...:)))
цитирайdespinida написа:
някак си, ушите ми очакваха да чуят...Передаэм сведениях, об уровне реки Дуная...онова на френски, така и не успях да си го спелувам и запомня...:)))
Класиката си е класика :) Но за свой срам ( а може би не ? ) и моята особа не помни нищо от френската версия . Да си спомним и друга важна функция на радио-точката , най-вече в по-малките населени места - новините на кръгъл час, очаквани със затаен дъх от верните слушатели :)
10.
despinida -
Мдаааа, не съм чувала поговорка за телевизията, но за радио-точката има...:)))
21.09.2010 16:42
21.09.2010 16:42
...С мен и с радио-точка, не се спори!!!!
цитирайdespinida написа:
...С мен и с радио-точка, не се спори!!!!
Поговорка, която тежи :) Любителите на спорове тук им остава само да подвият опашки и кротко да се насочат към изхода :)
12.
анонимен -
Съвременник, интересна тема повдигаш,
21.09.2010 16:55
21.09.2010 16:55
Имам свое мнение за това, що е пропатанда и къде намира почва, тя...
Нещо повече...първите пропагандатори са разпространили славата на Исус...
а последните правят групи във ФейсБук...
Другото го знаете.
цитирайНещо повече...първите пропагандатори са разпространили славата на Исус...
а последните правят групи във ФейсБук...
Другото го знаете.
vallento написа:
Имам свое мнение за това, що е пропатанда и къде намира почва, тя...
Нещо повече...първите пропагандатори са разпространили славата на Исус...
а последните правят групи във ФейсБук...
Другото го знаете.
Нещо повече...първите пропагандатори са разпространили славата на Исус...
а последните правят групи във ФейсБук...
Другото го знаете.
Добре дошли в блога ми и .... духовит първи Ваш коментар :)
Все пак ни остава едно - да тънем в догадки какви ще бъдат следващите изяви на пропагандаторите , те никога не остават без работа както е показала историята :)
давай да изхвърляме тв-тата , няма да има к'во да ни пречи
цитирайbalans написа:
давай да изхвърляме тв-тата , няма да има к'во да ни пречи
Много радикално предложение :) Няма смисъл да се стига до него .
На мястото на тв-тата, идва редът на холограмните изображения, с които илюзията е невероятно изпипана! Тя ще бъде използвана при масовата хипноза и заблуждение на човечеството - това е следващата точка от близкото бъдеще, която ни подготвят илюминатите със съдействието на вожда на падналите ангели - идването на "псевдо Исуса" /всъщност това ще бъде самия Луцифер/.
цитирайestirbg написа:
На мястото на тв-тата, идва редът на холограмните изображения, с които илюзията е невероятно изпипана! Тя ще бъде използвана при масовата хипноза и заблуждение на човечеството - това е следващата точка от близкото бъдеще, която ни подготвят илюминатите със съдействието на вожда на падналите ангели - идването на "псевдо Исуса" /всъщност това ще бъде самия Луцифер/.
Холограмни изображения ? Спомням си за Междузвездни войни , където имаше такива .
Не знам , в морето от информация за бъдещите събития не смея да изкажа сигурно мнение - нито отричам, нито потвърждавам , всичко е възможно .
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 15632
Блогрол
1. Лао Дзъ - Дао Дъ Дзин
2. spiralata.net
3. blogspot.com
4. Galatceq
5. Kikowsky
6. Девет истини за биополето
7. Човешко енергийно поле
8. Тайните на йогите за здравословно хранене
9. ДИШАНЕТО НА ЙОГИТЕ
10. ПАМЕТТА НА ВОДАТА
11. Учените в шок: Смъртта не е това, което е !
12. Между живота и смъртта
13. Телевизията - масова хипноза и контрол
14. Медитация - науката проглежда за невидимото
15. Изчезнали континенти : Лемурия
16. Астрология
17. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Сензацията на хилядолетието /част 1/
18. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Каменните огледала /част 2/
19. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Скривалищата на Атлантида /част 3/
20. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Световната система от ПИРАМИДИ /част 4/
21. ЗАГАДКАТА НА ЖЕЛЯЗНАТА КОЛОНА В ДЕЛХИ
22. БЕРМУДСКИЯТ ТРИЪГЪЛНИК
23. АНАТОМИЯ НА ЕНЕРГИЙНОТО ТЯЛО
24. АУРАТА НА ДЪРВЕТАТА
25. АУРА ИЛИ ПОСЛЕОБРАЗ?
26. Местоположение и карти на Атлантида
27. Dr. Royal Raymond Rife Д-р Роял Реймънд Райф
28. Тема с продължение - д-р Роял Райф
29. ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ НА ВЪЗПРИЯТИЕТО... КОГАТО ЧОВЕК НАПУСКА ТЯЛОТО СИ Интервю с Лори Монро Емил Кацаров
30. Енергообмен
2. spiralata.net
3. blogspot.com
4. Galatceq
5. Kikowsky
6. Девет истини за биополето
7. Човешко енергийно поле
8. Тайните на йогите за здравословно хранене
9. ДИШАНЕТО НА ЙОГИТЕ
10. ПАМЕТТА НА ВОДАТА
11. Учените в шок: Смъртта не е това, което е !
12. Между живота и смъртта
13. Телевизията - масова хипноза и контрол
14. Медитация - науката проглежда за невидимото
15. Изчезнали континенти : Лемурия
16. Астрология
17. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Сензацията на хилядолетието /част 1/
18. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Каменните огледала /част 2/
19. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Скривалищата на Атлантида /част 3/
20. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Световната система от ПИРАМИДИ /част 4/
21. ЗАГАДКАТА НА ЖЕЛЯЗНАТА КОЛОНА В ДЕЛХИ
22. БЕРМУДСКИЯТ ТРИЪГЪЛНИК
23. АНАТОМИЯ НА ЕНЕРГИЙНОТО ТЯЛО
24. АУРАТА НА ДЪРВЕТАТА
25. АУРА ИЛИ ПОСЛЕОБРАЗ?
26. Местоположение и карти на Атлантида
27. Dr. Royal Raymond Rife Д-р Роял Реймънд Райф
28. Тема с продължение - д-р Роял Райф
29. ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ НА ВЪЗПРИЯТИЕТО... КОГАТО ЧОВЕК НАПУСКА ТЯЛОТО СИ Интервю с Лори Монро Емил Кацаров
30. Енергообмен