Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2010 08:46 - 8-ми март-Ден на МАМА, БАБА И КОЛЕЖКАТА
Автор: vanex Категория: Забавление   
Прочетен: 28450 Коментари: 12 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Историята и фактите говорят, че 8-ми март е възникнал като ден за борба за равнопоставеността на жените. Със сигурност е имало нужда от такъв ден, но дали в днешно време може да се празнува като Ден на жената, съпътстван със същите цели и идеи. Сигурен съм, че поне в България по закон правата на мъжете и на жените в България са равни. Говоря като цяло, а не за конкретни случаи, където в отделните етнографски области в страната( малки населени места или отделни религиозни групи) където има така наречени “вътрешни неписани” правила и задължения на жената. За това мисля, че поне в България през последните години този празник се експонира, най-вече заради покупко-продажбата на цветя и подаръци, предназначени за жените.


image
Доказано е, че ние българските мъже приемаме равнопоставеността между мъжете и жените. Но мисля, че това правило важи и за обратната страна, тоест жените да приемат равнопоставеността на жената с мъжа.

За това смятам, че 8-ми март в България е един особен ден, в който ще зарадваш близките си жени, НО НЕКА ТОВА ДА НЕ БЪДЕ САМО ДНЕС , а всеки ден това трябва да се повтаря, разбира се във различни форми…А женската благодарност за това няма да закъснее…

ЗА ТОВА ТРЯБВА ДА ИМА И ДЕН НА МЪЖА, ИМЕННО ПОРАДИ СЪЩИТЕ ПРИЧИНИ
image

Но ето какво се сещам пишейки този постинг. Като дете в детската градина, учителките казваха, че това е Ден на мама.И ние седмица преди това се подготвяхме за този ден.изработвахме картички, заучавахме стихотворения, песнички, даже се превръщахме в истински актьори, участвайки в пиеси и постановки. Всичко това беше много хубаво. Ако може да се върне това време няма да съжалявам.
Като пораснах, в училище казваха, че това е ден на учителката. И за да я зарадваме, казвахме на родителите си да купят цвете, за да може сутринта на 8-ми да и го поднесем. После в гимназията това нещо всяка година се повтаряше, само, че вече аз избирах цветето. Всичко това беше много хубаво. Ако може да се върне това време няма да съжалявам.
Сега в университета, се казва, че това е ден на колежката. Същото се казва и на работното място. И за тях трябва да има цвете. Правилно, но времето на истинските ми дни на 8-ми март няма как да се върнат. Тогава, когато бях малък!!!



image

Тази година всичко това ще се повтори, само, че в списъка ще добавя бабите си- и те са жени. Мисля, че те ще се почувстват най-много щастливи от цветето, защото малките неща правят хората радостни. И не само, ще видят, че техният внук не ги е забравил.

А за майка ми, ще избера, това, което тя си пожела...

image
Да са живи и здрави всички, за да може с баща ми, да има смисъл за какво да живеем…

Би ми се искало на този ден, да поздравя и зарадвам всички онези жени, които по някакъв начин страдат. Тези които са в болничната стая, тези, които са самотни майки, тези, които са останали вдовици, дори и монахините… И ТЕЗИ, ЗА КОИТО ПРОПУСКАМ…


image

Поздравявам и вас за ДЕНЯ на ЖЕНАТА



(Знам, че има все още страни по света, където жената е смятана за нещо по-ниско същество от мъжа, дори от определени свещени за тамошните народи животни.)

 


Тагове:   мама,   мартден,


Гласувай:
26



Спечели и ти от своя блог!
1. desperada1 - ама...
08.03.2010 08:54
нали колежката не е жена... шегувка!
цитирай
2. dorichela - И моя спомен за 8-ми Март е такъв, ...
08.03.2010 08:54
И моя спомен за 8-ми Март е такъв, денят на Мама! :)
цитирай
3. lotos16 - Благодаря, vanex!
08.03.2010 12:19
Добри думи, отправени към жената във всичките й лица...
А жените имат щастието да са майките, на които се поднасят стихчетата, цветенцата и т.н. Едни от най-хубавите мигове за всяка жена...
цитирай
4. panazea - Благодаря!
08.03.2010 14:38
Ангелчетата са много хубави!
:))
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Много хубави пожелания си отправил,
08.03.2010 15:04
а когато излизат от устата на мъж като теб, звучи много истински и приятно.
Да си жив и здрав, да радваш по някакъв начин всички жени около себе си.
Бъди обичан и обичай!!!
Слагам постинга ти в моята блогвълна "Само за жени"
цитирай
6. анонимен - БРАВО НА ТЕБ, МОМЧЕНЦЕ!
08.03.2010 16:09
ЗВУЧИШ КАТО ПОРАСНАЛО ДЕТЕ...ЧИСТО, КРАСИВО, ПРЕЛЕСТНО!
С ТАЗИ НЕЖНА ДУША ЩЕ ПЛЕНЯВАШ...
ПОЖЕЛАВАМ ТИ МНОГО КЪСМЕТ С ЖЕНИТЕ!:)))
А АЗ СЪМ ВЪЛШЕБНИЦА, ЩОМ СЪМ ТЕ ХАРЕСАЛА, ТИ ЩЕ БЪДЕШ
ЩАСТЛИВ, БЪДИ СИГУРЕН В ТОВА!
цитирай
7. priqtel12 - Благодаря ти!!!!
08.03.2010 17:28
Чудесен постинг....
Подкрепям идеята, че няма лошо да има и ден на мъжа.
Поздрави!
цитирай
8. inel379 - Благодаря ти!:)
08.03.2010 17:28
Прекрасен постинг!
Сетил си се за всички!
Сърце, изпълнено с любов, е магнетично!:)
цитирай
9. helios - Благодаря за прекрасните пожелания!
08.03.2010 19:12
Да са живи и здрави близките на сърцето ти жени!
Поздрави!:)
цитирай
10. zvezdichka - Хубави спомени
08.03.2010 22:28
и красиви пожелания :). Благодаря ти!
Нека Доброто бъде по-силно и наистина да дарява радост!
цитирай
11. lagrima - Върна ме риятно назад във времет...
09.03.2010 00:16
Върна ме приятно назад във времето!Благодаря ти,за което!
цитирай
12. анонимен - beti
15.04.2010 20:07
Благодаря ти за топлите думички, защото аз ги приемам лично. Всичко написано е много красиво. Де да бяха повече мъжете като теб на тази земя, тогава може би няма да има нещастни и наранени жени. Бъди щастлив.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vanex
Категория: Новини
Прочетен: 904331
Постинги: 134
Коментари: 472
Гласове: 6200
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031