Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2012 10:08 - Статия в научно списание разяснява концепцията за много измерения
Автор: savremennik Категория: Технологии   
Прочетен: 16425 Коментари: 26 Гласове:
48


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Докато хора непрофесионалисти все още имат съмнения за съществуването на много измерения, повечето физици вече започнаха да приемат твърдението. Най-известният академичен журнал „Наука” публикува през май 2002 г. (брой 296) статия, под надслов: „Времепространство и скрити измерения”, в която тази концепция е представена накратко.

Поглеждайки наоколо – за колко измерения знаете? Разбира се, за повечето хора отговорът е 4: в три пространствени измерения и едно времево. Четири числа са достатъчни да намерят и подредят всичко, което се случва където и да е във вселената, което може да видим с очите си. Но защо четири? Откъде произлизат? До неотдавна, най-добрите умове в историята трябваше да задоволят с „просто така стоят нещата”. Едва преди 91 години Алберт Айнщайн представи теорията си за общата относителност, която разгръща четирите измерения в концепцията за времепространство. Внезапно вселената стана податлива на обработка и податлива на изследване. Физиците разбраха, че вселената и времето не са абсолютни. Вместо това, времето и пространството могат да имат колебания, криви и даже да се изкривят в самите себе си, формирайки екзотични астрономични обекти, като например черните дупки [1].

В статията, авторът казва, че физиците, които изучават структурата на вселената, разбрали, че няма определена причина за съществуването на 4 измерения. Допълнителни измерения е лесно да бъдат описани математично, тогава защо да не съществуват? Наистина, обратно на интуицията, теоритиците са показали, че съществуването на повече измерения не е само възможно, а също и необходимо за логическото обяснение на времепространството.

През 70-те години на ХХ век например теоретици, работещи над съгласуването на гравитацията и квантовата теория, развиха елегантен модел, наречен „струнна теория”, в която основните частици на нашата вселена се разглеждат като възбуждания от частици, по-малки от атом, наречени „струни”. Струнната теория се нуждае от много повече от познатите ни четири измерения. Нашата вселена има най-малко 10 измерения, но другите 6 са толкова малки, че хората не могат да ги открият по конвенционален начин.

Авторът казва, че теорията разкрива, че нашето „поле на гледна точка” може би е ограничено до по-ниска пространствена мембрана, обхваната в по-голямото пространствено времепространство и това може би е причината хората да не могат да виждат други измерения. Сблъсъкът или взаимодействието между мембраните може би поражда серии от големи сблъсъци отново и отново.

През юли 2001 година, статия, публикувана в друго известно списание - „Природа” (Nature), също развива теория, в която нашата вселена е само един слой сред многоизмерно пространство и цялото многоизмерно пространство съществува сред много-пространството във формата на слоеве от мембрани. Някои измерения могат да са толкова малки, колкото атомите, а някои могат да са безкрайно големи. Тяхното съществуване има много голямо влияние върху нашата вселена, въпреки че хората не могат лесно да ги доловят[2].

* * * *

До неотдавна модерната западна наука не беше открила съществуването на многоизмерното пространство, но в древна Азия, особено сред култивационите среди (тези, които подобряват или „култивират” съзнанието и тялото посредством медитация, бойни изкуства, Чигонг и т.н.), това въобще не е нова концепция. Много исторически записки показват, че култивиращите се могат да виждат същества и обекти в други измерения, и дори някои могат да преминат в други измерения.

Някои модерни открития като ясновидството напрмер, също са потвърдили съществуването на многоизмерно пространство. Може да е истина, че с цел да се разкрие структурната характеристиката на многоизмерните пространства хората не се нуждаят само от модерна наука, но също е необходимо да изследват по-дълбоката мъдрост на древните култивационни практики.


--------------------------------------------------------------------------------

[1] http://www.sciencemag.org/cgi/content/summary/296/5572/1417/
[2] Nature 2001 June 28 Vol. 411
 



Гласувай:
49



Следващ постинг
Предишен постинг

1. petarkr - Интересно!
26.01.2012 14:51
Много ми хареса постинга! Напълно съм съгласен, че други измерения има. Има и начин да се свържем с тях. Всичко е въпрос на медитация, много, много търпение и правилен подход. Не всичко е материално!
цитирай
2. virgo - Привет , ето и малко допълнение от мен:
26.01.2012 15:05
Според теорията на струните, природата на цялата материя и всички сили е една и съща. Това, което изглежда като различни елементарни частици , са "тоновете" на определени струни. Всичко във Вселената съществува чрез тези трептящи, вибриращи струни. В най-новата теория за супеструните огромната енергия, присъща за вибриращите струни, изисква съществуването на единадесет измерения във Вселената. В теорията на суперструните се използва понятието "брейн" за да се обяснят измеренията. В този смисъл едно -брейн по същество е самата вибрираща струна, две-брейн е мембраната на дадено измерение, три-брейн е един разгърнат обект с три пространствени измерения. Четири-брейн е време-пространството. И така се стига до 9 -брейн. Идеята е, че ние може би живеем върху три-брейн, огромна триизмерна мембрана, към която е добавено измеренеието на времето ( линейно при това), заседнали сме тук и не можем да видим извън нея. По своята същност струнната теория е наука на 7 мерното пространство и за това е трудно да се обясни и разбере. Според мен колкото повече осъзнатостта на всеки се доближава до неговата многоизмерна същност, толкова тази теория ще бъде по-разбираема. Поздрави и повече топлина в тези понижени вибрации.
цитирай
3. denijane - От мен е палчето надолу. Струнната ...
26.01.2012 15:44
От мен е палчето надолу.
Струнната теория досега няма нито едно потвърждение за каквато и да е връзка с реалността (неслучайно, пари за изследвания на струнаджии вече не се дават). Така че използването й, за да се оправдаят някакви други измерения със средствата на науката е пълна смешка.
И аз поне не знам, за някаква източна религия, бойно изкуство или каквото и да е, което да твърди че Вселената е 7 или 11мерна, поне не и в смисъла на струнната тоерия. Това са модерни концепции, нямащи нищо общо с духовното израстване.
Ако човек наистина се занимава с медитация, няма да има нужда физиците да му казват колко измерения има, а сам ще си разбере. Това смесване на духовното израстване със зле разбрана и още по-зле развита наука може да ви създава илюзия колко много сте знаете, но всъщност това просто не е така. Така че ако наистина искате да разберете, или учете физика като физик, или изучавайте себе си като мистик. Смесване на популярни статии от двете просто няма да ви научи на нищо.
цитирай
4. savremennik - Много ми хареса постинга! Напълно ...
26.01.2012 16:04
petarkr написа:
Много ми хареса постинга! Напълно съм съгласен, че други измерения има. Има и начин да се свържем с тях. Всичко е въпрос на медитация, много, много търпение и правилен подход. Не всичко е материално!

Meдитирайки можем да напреднем в разбирането си за останалите измерения . Удоволствие е, че споделям това виждане с Вас :)
цитирай
5. savremennik - Според теорията на струните, пр...
26.01.2012 16:06
virgo написа:
Според теорията на струните, природата на цялата материя и всички сили е една и съща. Това, което изглежда като различни елементарни частици , са "тоновете" на определени струни. Всичко във Вселената съществува чрез тези трептящи, вибриращи струни. В най-новата теория за супеструните огромната енергия, присъща за вибриращите струни, изисква съществуването на единадесет измерения във Вселената. В теорията на суперструните се използва понятието "брейн" за да се обяснят измеренията. В този смисъл едно -брейн по същество е самата вибрираща струна, две-брейн е мембраната на дадено измерение, три-брейн е един разгърнат обект с три пространствени измерения. Четири-брейн е време-пространството. И така се стига до 9 -брейн. Идеята е, че ние може би живеем върху три-брейн, огромна триизмерна мембрана, към която е добавено измеренеието на времето ( линейно при това), заседнали сме тук и не можем да видим извън нея. По своята същност струнната теория е наука на 7 мерното пространство и за това е трудно да се обясни и разбере. Според мен колкото повече осъзнатостта на всеки се доближава до неговата многоизмерна същност, толкова тази теория ще бъде по-разбираема. Поздрави и повече топлина в тези понижени вибрации.

Здравейте , Вашият коментар е много хубав за което поздравявам :)
Според физиците е напълно възможно да има частици, подобни на неутрино, различни видове кварки, мезони, лептони, бозони и други. Теорията на суперструните предполага, че тази субатомна "прежда" постоянно вибрира и различните форми на вибрации се проявяват пред очите на наблюдателя във вид на частици от различни типове. Повишени честоти и за Вас virgo :)
цитирай
6. savremennik - От мен е палчето надолу. Струнната ...
26.01.2012 16:09
denijane написа:
От мен е палчето надолу.
Струнната теория досега няма нито едно потвърждение за каквато и да е връзка с реалността (неслучайно, пари за изследвания на струнаджии вече не се дават). Така че използването й, за да се оправдаят някакви други измерения със средствата на науката е пълна смешка.
И аз поне не знам, за някаква източна религия, бойно изкуство или каквото и да е, което да твърди че Вселената е 7 или 11мерна, поне не и в смисъла на струнната тоерия. Това са модерни концепции, нямащи нищо общо с духовното израстване.
Ако човек наистина се занимава с медитация, няма да има нужда физиците да му казват колко измерения има, а сам ще си разбере. Това смесване на духовното израстване със зле разбрана и още по-зле развита наука може да ви създава илюзия колко много сте знаете, но всъщност това просто не е така. Така че ако наистина искате да разберете, или учете физика като физик, или изучавайте себе си като мистик. Смесване на популярни статии от двете просто няма да ви научи на нищо.

Напротив - смятам , че сепаративното разглеждане от страна на наука и мистика не помага , а само вреди на цялостното разбиране . Аргументът с парите за изследванията намирам за несериозен . Откъде сте сигурна какви заинтересовани кръгове стоят зад това решение ?
цитирай
7. denijane - Сигурна съм каква наука стои зад ...
26.01.2012 16:32
Сигурна съм каква наука стои зад отказа да се дават пари за струнна теория. На кръговете им е все едно за какво дават пари, когато става за теоретични изследвания, защото така или иначе от това не се печели. Но за разлика от в България, по света все пак се опитват да спазват някакво благоприличие и да не финансират безумия, от които се интересуват единствено авторите на книги за мистицизъм.
А колкото до сепаративното разглеждане - ами странно, в Индия от хилядолетия хората много сепаративно култивират себе си и са постигнали много повече, реални резултати от изключително широкогледите и доста по-богати американски автори на езотерични книги, които само се чудят коя област от физиката да използват за новата си книга, защото само това могат - да разтягат локуми.
Сериозните хора се посвещават на нещо и го правят, докато не постигнат успех. Несериозните само чопкат от тук от там и не правят нищо залъгвайки се, че се опитват да разберат. Разбирането идва с опита, а не с книгите.
цитирай
8. nerez - физик
26.01.2012 16:33
А не си ли давате сметка, че Бога (раят, адът) съществуват именно в другите измерения и така следователно, както според религията е известно, след смърта преминаваме в другите измерения?
цитирай
9. savremennik - Сигурна съм каква наука стои зад ...
26.01.2012 16:45
denijane написа:
Сигурна съм каква наука стои зад отказа да се дават пари за струнна теория. На кръговете им е все едно за какво дават пари, когато става за теоретични изследвания, защото така или иначе от това не се печели. Но за разлика от в България, по света все пак се опитват да спазват някакво благоприличие и да не финансират безумия, от които се интересуват единствено авторите на книги за мистицизъм.
А колкото до сепаративното разглеждане - ами странно, в Индия от хилядолетия хората много сепаративно култивират себе си и са постигнали много повече, реални резултати от изключително широкогледите и доста по-богати американски автори на езотерични книги, които само се чудят коя област от физиката да използват за новата си книга, защото само това могат - да разтягат локуми.
Сериозните хора се посвещават на нещо и го правят, докато не постигнат успех. Несериозните само чопкат от тук от там и не правят нищо залъгвайки се, че се опитват да разберат. Разбирането идва с опита, а не с книгите.

Oпитът - какво знаете Вие за него ? Само не ми казвайте , че прочетено от книгите не може да послужи за сериозни проучвания , които да оформят въпросния опит .
цитирай
10. nerez - физик
26.01.2012 16:55
Християнската религия и научните предпоставки за нея не са мистицизъм! Мистицизъм е окултизма, езическите обичаи и астрологията по , която именно вие се увличате! Прочетете книгите на моя приятел физик - акад. Божидар Палюшев (безплатно): palyushev.blogspot.com
цитирай
11. savremennik - Християнската религия и научните ...
26.01.2012 16:58
nerez написа:
Християнската религия и научните предпоставки за нея не са мистицизъм! Мистицизъм е окултизма, езическите обичаи и астрологията по , която именно вие се увличате! Прочетете книгите на моя приятел физик - акад. Божидар Палюшев (безплатно): palyushev.blogspot.com

Църквата е спирачка на човешкото развитие, библията неиният основен инструмент. Тези проповеди може да си ги спестите тук
цитирай
12. nerez - физик
26.01.2012 17:08
Доколко е спирачка може да съдите по това, колко са нелепи теориите на учени , които не вярват в Бога като Ствън Хокинг, който твърди, че бунта на роботите е реален, че има извънземни и т.н. В същото време учените не могат да създадат и една муха!
цитирай
13. denijane - Книгите са изключително полезни за ...
26.01.2012 17:25
Книгите са изключително полезни за събиране на информация и подготовка за действие. Но опитът е резултат от действие, от някакво изживяване, а не от прочитане за изживяванията на другите. Човек може да чете до побъркване какво е да пилотира самолет, но докато не се качи в самолета и не го подкара, опитът му е нула.

Така че и моят опит е от активни действия в тази посока - не просто четене, а прилагане на прочетеното на практика и изучаване на разултата (или липсата му). Изобщо не твърдя, че знам всичко и съм по по най - няма такова нещо. Просто съжалявам, че толкова много хора си губят времето четейки някакви популярни книжки, вместо да пробват. Не е нито трудно, нито страшно. Просто трябва да го решиш и да действаш.
А колкото до физиката - това ми е професия.
цитирай
14. nerez - физик
26.01.2012 17:30
На мен също ми е професия!
цитирай
15. alexmunro - Ето нещо по темата..
26.01.2012 17:33
http://www.youtube.com/watch?v=x7zM6mqCBgg
цитирай
16. savremennik - Книгите са изключително полезни за ...
26.01.2012 17:35
denijane написа:
Книгите са изключително полезни за събиране на информация и подготовка за действие. Но опитът е резултат от действие, от някакво изживяване, а не от прочитане за изживяванията на другите. Човек може да чете до побъркване какво е да пилотира самолет, но докато не се качи в самолета и не го подкара, опитът му е нула.

Така че и моят опит е от активни действия в тази посока - не просто четене, а прилагане на прочетеното на практика и изучаване на разултата (или липсата му). Изобщо не твърдя, че знам всичко и съм по по най - няма такова нещо. Просто съжалявам, че толкова много хора си губят времето четейки някакви популярни книжки, вместо да пробват. Не е нито трудно, нито страшно. Просто трябва да го решиш и да действаш.
А колкото до физиката - това ми е професия.


Само за едно забравяте - че опита в тази област не е увенчан с видими резултати от гледна точка на познатите сетива . В медитативно състояние вече говорим за друго . Нека не се отрича опита , който тези учени следват . Разбирайте го както желаете .
цитирай
17. savremennik - http://www. youtube. com/watc...
26.01.2012 17:37
alexmunro написа:
http://www.youtube.com/watch?v=x7zM6mqCBgg


Гледал съм този клип The Fabric Of The Cosmos Quantum Leap BG SUB Part 2 . Благодаря че ни насочихте към него :)
цитирай
18. nerez - физик
26.01.2012 17:41
клипчето показва една теорема от теорията на вероятностите - "закон за големите числа"
цитирай
19. virgo - Интересно твърдение за физик ;))))) Сигурно и генното инжинерство е научна фантастика :))))
26.01.2012 18:07
nerez написа:
Доколко е спирачка може да съдите по това, колко са нелепи теориите на учени , които не вярват в Бога като Ствън Хокинг, който твърди, че бунта на роботите е реален, че има извънземни и т.н. В същото време учените не могат да създадат и една муха!

цитирай
20. nerez - физик
26.01.2012 18:14
Генното инженерство оперира с готов материал! Аз искам да вземат химичните елементи - C, H, N, O и да направят муха! Нали така е създаден живота според материализма!?
цитирай
21. denijane - Съвсем съвсем реален си е опита по ...
26.01.2012 18:18
Съвсем съвсем реален си е опита по отношение на сетивата. Трудно се измерва, но определено се усеща, а понякога и повече.
Тези учени (струнаджиите) никакъв опит не създават, освен в четкане на безкрайното си его. Но разбира се, не мога да спра никого да търси философската истина в лъжата, така че enjoy!
цитирай
22. savremennik - Съвсем съвсем реален си е опита по ...
26.01.2012 19:01
denijane написа:
Съвсем съвсем реален си е опита по отношение на сетивата. Трудно се измерва, но определено се усеща, а понякога и повече.
Тези учени (струнаджиите) никакъв опит не създават, освен в четкане на безкрайното си его. Но разбира се, не мога да спра никого да търси философската истина в лъжата, така че enjoy!

Четкането на егото е любимо за много хора :))) enjoy както казвате
цитирай
23. asthfghl - 3.
26.01.2012 19:26
> Така че ако наистина искате да разберете, или учете физика като физик, или изучавайте себе си като мистик. Смесване на популярни статии от двете просто няма да ви научи на нищо.

Абсолютно. Най-смешното е да се смесват двете. И другото смешно е, когато някой каже "аз ВЯРВАМ, че има допълнителни измерения". Вярата няма място в науката.
цитирай
24. saadi - "Някои модерни открития като ясновидството напрмер, също са потвърдили съществуването на многоизмерно пространство."
26.01.2012 21:17
Това направо ме събори от коня .
Колегата физик nerez пък удобно обяснява с Бог , това което самият той не може да обясни . И е останал с погрешното убеждение , че веднага щом биохимиците създадат живот в някоя лаборатория , първо при него ще хукнат , за да му съобщят .
Струнната теория стигна до задънена улица , защото "ако"-тата в нея станаха прекалено много . Основният й коз се оказа една стойност , която е под възможността да бъде измерена и на практика това осъди "теория на струните" да си остане завинаги само "теория" .
цитирай
25. lik - Возьмем наши науки, которые рядом с ...
26.01.2012 21:55
Возьмем наши науки, которые рядом с элементарными первоначальными основаниями все без исключения имеют "высшие", недоступные для толпы области - это также символ бесконечности и энергии направления. В настоящее время на всем свете в лучшем случае найдется тысяча человек, для которых пишутся последние главы теоретической физики. Некоторые проблемы современной математики доступны еще более узкому кругу. Все популярные науки в наше время являются лишенными ценности, неудачными и поддельными науками. У нас есть не только искусство для художника (l'art pour l'art), но и математика для математиков, политика для политиков, - о чем profanum vulgus читателей газет не имеет никакого представления *
цитирай
26. savremennik - Това направо ме събори от коня. К...
27.01.2012 10:05
saadi написа:
Това направо ме събори от коня .
Колегата физик nerez пък удобно обяснява с Бог , това което самият той не може да обясни . И е останал с погрешното убеждение , че веднага щом биохимиците създадат живот в някоя лаборатория , първо при него ще хукнат , за да му съобщят .
Струнната теория стигна до задънена улица , защото "ако"-тата в нея станаха прекалено много . Основният й коз се оказа една стойност , която е под възможността да бъде измерена и на практика това осъди "теория на струните" да си остане завинаги само "теория" .

В реда на нещата е "да паднеш от коня" , след като не си запознат със самото ясновидство, което в чист вид е нещо съвсем различно от втълпените медийни представи .
Можеш ли да си представиш какво изпитва онзи, който знае неща, познати на посветените отпреди хилядолетия, но е принуден да гледа отчайващо мудното развитие на човечеството, което изнемогва дори днес в бавното им откриване ?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: savremennik
Категория: Технологии
Прочетен: 2928395
Постинги: 316
Коментари: 1907
Гласове: 15632
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Лао Дзъ - Дао Дъ Дзин
2. spiralata.net
3. blogspot.com
4. Galatceq
5. Kikowsky
6. Девет истини за биополето
7. Човешко енергийно поле
8. Тайните на йогите за здравословно хранене
9. ДИШАНЕТО НА ЙОГИТЕ
10. ПАМЕТТА НА ВОДАТА
11. Учените в шок: Смъртта не е това, което е !
12. Между живота и смъртта
13. Телевизията - масова хипноза и контрол
14. Медитация - науката проглежда за невидимото
15. Изчезнали континенти : Лемурия
16. Астрология
17. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Сензацията на хилядолетието /част 1/
18. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Каменните огледала /част 2/
19. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Скривалищата на Атлантида /част 3/
20. ПИРАМИДИТЕ В ТИБЕТ - Световната система от ПИРАМИДИ /част 4/
21. ЗАГАДКАТА НА ЖЕЛЯЗНАТА КОЛОНА В ДЕЛХИ
22. БЕРМУДСКИЯТ ТРИЪГЪЛНИК
23. АНАТОМИЯ НА ЕНЕРГИЙНОТО ТЯЛО
24. АУРАТА НА ДЪРВЕТАТА
25. АУРА ИЛИ ПОСЛЕОБРАЗ?
26. Местоположение и карти на Атлантида
27. Dr. Royal Raymond Rife Д-р Роял Реймънд Райф
28. Тема с продължение - д-р Роял Райф
29. ОТВЪД ГРАНИЦИТЕ НА ВЪЗПРИЯТИЕТО... КОГАТО ЧОВЕК НАПУСКА ТЯЛОТО СИ Интервю с Лори Монро Емил Кацаров
30. Енергообмен