Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2014 14:57 - баща ми е най-младият политически затворник в България
Автор: iliqnhadjiev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7249 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да.Това е моят баща.Роден е на 18.11.1927г.Осъден е на 23 08 1945г.Осъден е за това ,че е основал тайна организация С.Н.О.Б.-свободна,независима,и обединена България.Бил е на 17 години.В досието му пише,че е основал организацията с цел "събарянето на власта на Отечествения фронт.Осъден е по чл.1 ал 1 от наредбата закон за защита на народната власт във връзка счл.58 т.3,61т.62 от нак.закон и 16 от Нар.закон за З.Н.В. на 3 години и 4 месеца строг тъмничен затвор.Осъден е в името на НЕГОВО ВЕЛИЧЕСТВО СИМЕОН 2 ЦАР НА БЪЛГАРИТЕ.Власта по това време е била в ръцете на комунистите,но България още не е станала Република и за това баща ми е осъден в името на царя.Името на баща ми е Дончо Илиев Хаджиев.Днес щеше да има имен ден.Ако беше жив.Защо пиша всичко това?не за да търся някакви облаги.Искам да се помни .Най-вече от децата ми.От неговите внуци.защото живота на баща ми остави отпечатък върху моето семейство и даже върху живота на моите деца.В затвора баща ми се разболява от туберколоза.неговият баща продава всичките си ниви и дава парите на бащата на Каракачанов.Каракачанов е първият демократично избран кмет на София след 10.11.1989.неговият баща е бил комунист-партизанин.След 9.9 1944 г става генерал.С голямо влияние.Взима парите и правят баща ми градинар в затвора.така му спасяват живота.След излизането си от затвора,баща ми се явява като частен ученик защото е изключен от всички гимназии в България.Взима диплома за средно образование ,но не му разрешават да кандидатства за висше ,защоно е съден.това е.Така комунистите решават съдби.Изпращат го трудовак на строежа на Дунав мост до Русе.И се запознават с майка ми.По това време тя е била секретарка на Пенчо Кубадински.Женят се с баща ми,но това и коства работата,защото не може да си женен за "враг на народа" и да работиш за първия партиен фукционер.Баща ми е самоук художник.Създава първата неонова реклама в Русе.Тя е над тогавашния ресторант "Приста"и городо призовава "Пътувайте по Дунав"Досито му го застига и тук и той заминава за строежа на века "Кремиковци"Потова време да живееш в София трябва или да си близък до власта или да работиш в "Кремиковци" И тукНеговия самодеен талант го спасява от изкопите.до края на живота си рисуваше огромни портрети на Ленин и Брежнев./по-късно преименуваха Кремиковци на Брежнев/Каква ирония на съдбата .да рисуваш това ,което цял живот си ненавиждал.но само така можеше да оцелееш.буквално.И от това време имам запазена цяла папка с молби,които баща ми пишеше до всички партийни конгреси и пленуми.Все се молеше за софийско жителство.и все му отказаваха.защото е съден.Значи първо го лишават от образование.после не му дават да живее където иска.на нас с майка ми като негово семейство ни даваха временно жителство на всеки 6 месеца и то след молби и търсене на връзки.От това време в досието му е следена всяка наша крачка.прочетох за една наша екскурзия до Витоша.тогава сме изкачили Черни връх и сме яли кебапчета,но доносникът е написал,че не била целта това ,а баща ми се интерисувал от някаква военно поделение?!?! на Витоша.Представяте ли си какъв идиот е бил този доносник за да съчени нещо такова и да си получи хонорара от 12 лева?които не са били малко пари по това време...Та баща ми така си и умря без да е Софийски жител.и макар,че почина в София са му написали в смърния акт че е починал в ...русе.Дори и не са му "разрешили "да почине където се е случило.Това е комунизмът-и живота беше назаем. На мен не ми разрешиха да се запиша в Софийския университет,макар че бях приет,защото ми пристигна характеристиката подписана от Радосвет Радев,в която пишеше,че не съм член на комсомола ,защото съм син на враг на народа.Да,същият Радосвет Радев,който днес е горд собственик на Дарик радио.Същото Дарик радио,което "случайно "само то отразяваше протестите пред народното събрание на 14.януари.И на мен досието на баща ми го използваха за да решат и моя живот.Мисля,че успяха.Но това е друга тема.гордея се с моя баща .Най-младия политически затворник в България.Днес щеше да има имен ден.Ако беше жив...



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. monarchism - Моите уважения, но бай Милчо Попов ...
02.02.2014 21:33
Моите уважения, но бай Милчо Попов от НДЗПЧ е най-младият политически затворник. Влиза в затвора на 14 годишна възраст.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iliqnhadjiev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 585619
Постинги: 111
Коментари: 52
Гласове: 91
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031